Metodinis susitikimas Mokolų pagrindinėje mokykloje
Birželio 13 dieną Mokolų pagrindinėje mokykloje įvyko mokytojų metodinis susitikimas, kuriame dalyvavo šios mokyklos pavaduotoja ugdymui A.Bagdonienė, anglų kalbos mokytoja R.Račiuvienė, lietuvių kalbos mokytojos A.Ruočkienė ir A.Dievokaitytė, rusų kalbos mokytoja N.Stoškutė, vokiečių kalbos mokytoja J.Eidukonienė ir gamtos bei chemijos mokytoja I.Šmulkštienė. Į šį susitikimą atvyko kelios Sasnavos pagrindinės mokyklos Kalbų mokytojų metodinės grupės narės: lietuvių kalbos mokytojos D.Šulciuvienė ir S.Navickienė, anglų kalbos mokytojos I.Lastauskienė ir D.Leonavičienė. Susitikimo tikslas – pasidalinti gerąja patirtimi ir ją naudoti ugdant jaunąją kartą.
Susitikime mokytojos iš skirtingų mokyklų kalbėjo apie vertinimą ugdant. Mokolų pagrindinės mokyklos mokytoja A.Ruočkienė papasakojo apie vertinimą lietuvių kalbos pamokose. Ji teigė, kad vertinimo sistema šiuo metu dar tobulinama, tačiau jau aišku, kad ugdymo procese bus taikomi šie vertinimai: diagnostinis (kontrolinis vertinimas mokslo metų pradžioje ir pabaigoje), formuojamasis (individuali pažanga pamokose) ir apibendrinamasis (baigus temą). Kalbėdama mokytoja ne kartą pabrėžė, kad vertinimas turi būti aiškus, matomas, sistemingas. Mokiniui labai svarbu, kaip jis vertinamas. Dažnai mokytojui reikia vertinti ne tik mokinio žinias, bet ir pastangas. A.Ruočkienė pridūrė, kad mokiniams nesvetima ir konkurencija. Konkurencija – varomoji jėga, skatinanti mokinius siekti, tobulėti, pralenkti kitą.
Sasnavos pagrindinės mokyklos mokytojos taip pat kalbėjo apie verinimą lietuvių ir anglų kalbų pamokose, noriai dalijosi gerąja patirtimi, negailėjo mokytojoms patarimų. Metodinės grupės pirmininkė D.Šulciuvienė pristatė Kalbų mokytojų metodinės grupės veiklą 2012-2013 m.m. Ją papildė lietuvių kalbos mokytoja S.Navickienė pabrėždama, jog metodinės grupės veikla – tai veikla, pirmiausia skirta mokytojams, siekiantiems ugdytis savo kompetencijas, įgyti žinių, patirties, norintiems tobulėti, dalintis gerąja patirtimi.
Džiaugiamės, jog Mokolų pagrindinės mokyklos mokytojos noriai dalijosi patirtimi, pasakojo, rodė, kaip naudotis elektroniniu dienynu ,,Mano dienynas”. Tai ypač aktualu mokytojoms, atvykusioms iš Sasnavos: tikimasi, jog ateinančiais mokslo metais elektroninis dienynas atsiras ir Sasnavos pagrindinėje mokykloje.
Ačiū Mokolų pagrindinės mokyklos mokytojoms už šiltą priėmimą, už žinias, kurios mums ypač pravers ugdant jaunąją kartą. Iki kitų susitikimų!
Stefanija Navickienė
Sasnavos pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja
Dieninė vaikų vasaros poilsio stovykla „DOBILIUKAI“
Birželio 3 – 7 dienomis Sasnavos pagrindinėje mokykloje veikė dieninė vaikų vasaros poilsio stovykla „Dobiliukai“.
Pirmoji diena tradiciškai tapo pažinčių, taisyklių kūrimo diena, kurią vainikavo Lygumų pagrindinio ugdymo skyriaus mokytojų Astos ir Aušros suorganizuota sporto šventė.
Antradienis stovyklautojams buvo ne mažiau įspūdingas. Mokytojos Taika ir Rūta suorganizavo kelionę į Marijampolės interaktyvaus mokymosi centrą – Multicentrą ir miesto parkus. Vaikams patiko išgražėjęs miestas, žaidimų aikštelės. Linksmybių netrūko!
Trečia stovyklos diena buvo skirta mūsų krašto pažinimui. Mokytojos Aušra ir Zita suorganizavo stovyklautojams pažintinę ekskursiją į Marijampolės kraštotyros muziejų.
Daug keliavę, ketvirtadienį stovyklautojai praleido mokykloje. Čia mokytojos Asta ir Inga pasistengė, kad vaikų laisvalaikis taptų kuo įdomesnis ir prasmingesnis. Visą dieną vaikai piešė ant asfalto, sportavo, dalyvavo viktorinoje.
Net nepastebėjome, kaip atėjo penktadienis – stovyklos uždarymo diena. Tai buvo puikus laikas prisiminti įspūdingiausias stovyklos akimirkas ir net sukurti stovyklos knygą. Kokia gi stovykla be torto ir apdovanojimų. Jų čia taip pat netrūko. Juos gavo VISI stovyklautojai. Gaila, kad stovyklavimo laikas baigėsi. Tačiau išsiskyrėme su viltimi, kad šauniai poilsiausime ir kitą vasarą.
Ačiū visiems: ir mokytojams, ir Sasnavos parduotuvės „Tuja“ savininkams, taip pat mokyklos valgyklos virėjoms, geranoriškai prisidėjusiems prie to, kad stovykla vaikams taptų viena iš džiaugsmingiausių vasaros akimirkų.
Soc. pedagogė Indrė Petruškevičienė
Išvyka į Maironio lietuvių literatūros muziejų bei į Mykolo Žilinsko dailės galeriją
Baigiantis šiems mokslo metams grupė 5 – 6 klasių mokinių bei juos lydinčios mokytojos I.Lastauskienė ir S.Navickienė išvyko į Kauną. Šios išvykos tikslas – aplankyti Maironio lietuvių literatūros muziejų ir Mykolo Žilinsko galeriją.
Maironio lietuvių literatūros muziejuje svečius pasitiko gidė, kuri papasakojo apie mūsų literatūros klasiko poeto Jono Mačiulio – Maironio gyvenimą, trumpai apibūdino jo kūrybą. Mokiniai apžiūrėjo šio iškilaus žmogaus butą: atskirus kambarius, juose esančius autentiškus ar restauruotus baldus, nuotraukas ir paveikslus. Lankydamiesi muziejuje, mokiniai galėjo artimiau susipažinti su poeto Maironio kūryba, paskaityti jo rankraščių ištraukas. Mokinius sudomino ekspozicija, skirta poetui, dramaturgui, kritikui, vertėjui bei eseistui Sigitui Gedai.
Aplankius šį muziejų, mokiniai keliavo į Laisvės alėją, į Mykolo Žilinsko meno galeriją. Galerijoje mokiniai apžiūrėjo skirtingas parodas: Mykolo Žilinsko surinktus ir galerijai padovanotus meno dirbinius, XVII–XX a. Europos taikomosios dailės darbus, XVI–XIX a. italų, olandų, flamandų, vokiečių tapybos darbus, XIX a. II pusės – XX a. Vakarų Europos dailės kūrinius, XX a. I pusės Baltijos šalių tapybą ir skulptūrą, Senosios Egipto dailės pavyzdžius, Porceliano dirbinius bei senuosius gobelenus. Kiekvienas iš apsilankiusiųjų meno galerijoje rado sau patinkančius kūrinius, sudominusią meno šaką. Be to, mokiniai galėjo edukacinėms programoms skirtoje salėje sušokti graikiškąjį Sirtakį.
Namo mokiniai grįžo kupini įspūdžių, dar ilgai jie vienas kitam pasakojo apie tai, ką matė, ką naujo sužinojo ir patyrė. Atminčiai liks nuotraukos, kuriose įamžinti besišypsantys mokiniai ir juos lydinčios mokytojos.
Anglų kalbos mokytoja
Inga Lastauskienė